Saturday, June 15, 2013

Ada banyak perkara yang unik yang akan anda temui saat melancong ke Jepun. Di Bandar Okinawa misalnya, ada Gajumaru Treehouse Diner yang sangat terkenal. Inilah restoran yang terletak di pohon dengan ketinggian 20 meter. Unik!
Makan tengah hari di atas perahu, itu sudah biasa. Yang unik, adalah anda menghabiskan makan tengah hari di atas sebuah pohon raksasa. Dari meja makan, terdapat pemandangan bandar yang cantik dari atas ketinggian pulahan meter. Inilah restoran di atas pokok, Gajumaru Treehouse Diner.
 Gajumaru Treehouse Diner adalah sebuah restoran yang terletak di atas pohon besar. Lokasinya terletak di tengah Kota Okinawa, Jepun.
Gajumaru Treehouse Diner dibina di ketinggian 20 meter di atas tanah. Hal ini membuat ia kelihatan seperti rumah pohon raksasa yang bersarang antara cabang-cabang besar.

Gajumaru Treehouse Diner menawarkan pengalaman unik menyatap makanan yaitu menghadap ke bandar dan melihat indahnya Pelabuhan Naha. Pemandangan indah dari tingkap restoran yang lebar serta balkoni yang lapang terlihat nyata dan memesona. Apalagi bila anda memandanginya saat malam hari, cantik sangat!

Pelancong boleh masuk ke restoran ini melalui tangga spiral dan merasa seperti perjalanan ke dunia lain yang lebih semulajadi dan kuno. Selain melalui tangga, anda juga akan terkejut dengan kewujudan lif di dalam batang pohon raksasa ini.

Memang unik bukan? Tentu saja ini bukan pohon Gajumaru sesungguhnya. Penduduk Jepun yang selalu canggih dan kreatif membuat konsep restoran rumah pohon dari konkrit, sehingga lif boleh masuk di dalam batangnya.

Selanjutnya, suara desiran lembut air dari Pelabuhan Naha akan membuat pemandangan dari restoran ini menjadi ideal. Tidak salah kalau Gajumaru Treehouse Diner, disebut restoran yang mempunyai salah satu pemandangan terbaik di Okinawa, Jepun.

Tidak hanya mempunyai pemandangan terbaik, Gajumaru Treehouse Diner juga dikenali kerana masakannya yang lazat. Bayaran makan di sini mulai dari Yen 1,000  saja. Restoran ini juga sesuai bila anda datangi bersama keluarga. Berminat menghabiskan makan tengah hari di sini?

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...